Od ostatniego posta o owcach minęło stanowczo za dużo czasu. Od lutego nie było w tej sprawie żadnej aktualizacji. Mam jednak teraz trochę wolnego czasu, dlatego poświęcam go na owce i duszny dom – projekty głównie do portfolio, ale mam nadzieję, dające mi przepustkę do game devu. Żeby wam nie zamieszać, pod zakładką najnowsze posty znajdziecie linki do postów z owcami i conceptami świata Matyldy. Wracając do owiec, jest tu naprawdę wiele do poprawienia, ale sądzę że już można mówić o całkiem fajnej oprawie graficznej. A więc, ile się zmieniło?

Owieczki w komplecie

owce-01

Dokończyłam w końcu metamorfozę ostatnich, fioletowych owiec. Jeszcze nie wymyśliłam dla nich imion (może Violet i Viola?), jeśli macie jakieś lepsze pomysły – piszcie w komentarzach.

Intensywnie zastanawiam się czy nie zmniejszyć tych owiec i uprościć do minimum. Dlaczego?

Rozgrywka

buttony-02

Być może powinnam zacząć od ekranu początkowego, ale pokazanie owiec na planszy wyjaśni zapewne moje wątpliwości co do ich wielkości i szczegółowości. Dajcie znać czy dobrze je widać, czy nie, bo ja siedzę nad tym za długo, żeby być subiektywna 😛

Powyżej widzicie ekran trybu pożeracza czasu. Przewidziałam 3 tryby gry, dziś tylko o trybie INFINITY. Gra w tym trybie nie jest prawie niczym ograniczona. Gracz przegrywa dopiero wtedy, kiedy nie ma jak ruszyć się na planszy. Podstawowe zasady to: po połączeniu trzech małych owiec tego samego koloru, łączą się one w dużą owce tego koloru. Po połączeniu trzech dużych owiec tego samego koloru – owca wybucha czyszcząc 9 pól (jej i 8 wokół niej).

Każda z owiec ma wartość punktową. Tj. mała owca = 5, duża owca = 10 pkt.

Boosty i ich rola

Podczas gry możliwe jest kupienie boostów, które ułatwiają rozgrywkę. Dostępne są 4 boosty:

boost 04.png Bomba: wybucha usuwając owce z 9 pól.

boost 01Kolorowa owca: może łączyć się z każdą owcą o dowolnym kolorze.

boost 03Wilk: porywa wybraną owcę.

boost 02Czarna owca: jeszcze nie wiem co robi, ale musiała się pojawić 😛

Boosty kosztują konkretną ilość monet. Można je kupować bezpośrednio w trakcie rozgrywki. Boosty można otrzymać po obejrzeniu reklamy lub pobijając swój rekord.

Ekran startowy

buttony-03

Ekran startowy jeszcze nie został do końca dopracowany, zwłaszcza jeśli chodzi o logo. Pewnie będę je zmieniać jeszcze z 50 razy XD. Co do tła to jestem całkiem z niego zadowolona. Dajcie znać czy podoba wam się taki śmieszny farmer. Próbowałam go narysować trochę nie w moim stylu, żeby był jeszcze bardziej kreskówkowy.

Co zostało jeszcze do zrobienia

Mam całą listę assetów, które jeszcze muszę zrobić. Głównie pod tryby czasowe, którymi są „time mode” i „multiplayer”. Do zrobienia mam jeszcze:

  • okna menu
  • grafika wygranej / przegranej
  • ikonki waluty w sklepie
  • zegar (zastanawiam się czy zrobić to na pasku czy w formie zegara analogowego)
  • grafiki promocyjne (ale to już podczas końcowych etapów powstawania gry)
  • animacje owiec (chcę, żeby zmieniały mimikę mordek podczas gry)

Zostaw swoją opinię w komentarzu!

Tak jak już pisałam, bardzo liczę się z waszym zdaniem. Dajcie znać czy podoba wam się taka odsłona owiec? Lepiej je pomniejszyć i uprościć, czy podobają wam się takie jakie są? Co myślicie o nowym wyglądzie farmera? Co powinna robić czarna owca? Macie pomysł na imię dla fioletowej owcy?

Z góry dzięki za wszystkie opinie! Jeśli robicie swoją grę na własną rękę, napiszcie o swoich doświadczeniach!

