Były już koncepty Matyldy, duchów które widzi i Bartka. Pora więc opowiedzieć coś o świecie, w którym żyją i nadać temu wszystkiemu kontekst.

Ogólny zarys świata

Na początku myślałam, żeby postacie umieścić w naszym świecie i w naszych czasach, ale gdzie byłaby w tym zabawa. Dlatego zmieniłam swoją koncepcję i postanowiłam stworzyć świat, który da trochę więcej możliwości. Mój wymyślony świat osadzony jest w przyszłości, w Polsce, ale nie takiej zwykłej. W mojej wizji Polacy nigdy nie przeszli na chrześcijaństwo, a na świecie grasują stwory prosto z ludowych wierzeń. Jak sami widzicie, będzie to połączenie świata futurystycznego, ale mocno osadzonego w Słowiańskich mitach.

Zobacz także: Koncept Matyldy, medium które widzi duchy

Wygląd pensjonatu

Stwierdziłam, że Duszny Dom – pensjonat, który prowadzi ciotka Matyldy musi być wyjątkowy. Postanowiłam zrobić go na wzór ula (choć to bardzo luźne nawiązanie, bo takie ule zwykle gdzieś wiszą). Oczywiście w ulu musi być królowa, taka też będzie, ale o tym w innym poście… Od początku myślałam o tym, aby Duszny Dom był osadzony obok lasu, dlatego w tle widać drzewa. Do Dusznego Domu prowadzą duże, latające płyty (zamiast ścieżki). Ściany budynku przyozdobione są żółtymi kryształami, przypominającymi trochę plaster miodu (również bardzo luźne nawiązanie, bo plaster miodu przypomina raczej „latająca ścieżka”).

enviro02.png

Biznesy w Dusznym Domu

W Dusznym Domu panuje wyczuwalna energia, która przyciąga duchy i inne mniej lub bardziej ezoteryczne stwory. Rodzina matki Matyldy od wielu lat zajmuje się kontaktowaniem z duchami i innymi stworzeniami. W każdym pokoleniu rodzi się jedna osoba, która dziedziczy dar widzenia duchów i dzięki temu interes kwitnie od kilkunastu generacji. Poprzednim medium była matka Matyldy, która przekazała swój dar córce.

Zobacz również: Wyczekiwane koncepty duszków, które widzi Matylda

Ojciec Matyldy i ona sama sądzą, że Duszny Dom jest zwykłym pensjonatem. O tym, że jest to miejsce, w którym można porozmawiać ze swoją zmarłą babcią wiedzą tylko wtajemniczeni. Kiedy Matylda przybywa na miejsce jest zaskoczona, że prawie nikogo nie ma w pensjonacie – w jaki sposób to to funkcjonuje?!

enviro01

Duszny Dom jest tak duży, ponieważ jest to pozostałość po czasach, w których bogatsi obywatele mieli służbę, która musiała przecież gdzieś przebywać. Dworek przerobiono na pensjonat. Oferuje on nocleg wszystkim swoim klientom. Przygotowania do ceremonii wzywania dusz zmarłych trwa kilka dni. Puste pokoje zajmują również dusze, które potrzebują pomocy w przejściu na drugą stronę.

Mam nadzieję, że podobał ci się ten post!

Napisz co sądzisz o moim uniwersum słowiańsko-futurystycznym w komentarzu!

P.S. Dobrze zdaję sobie sprawę, że nie jest to dzieło sztuki, ale wyszłam poza swoją strefę komfortu, aby choć trochę pokazać wam świat Matyldy swoimi oczami.

