Wyceniając swoje usługi pewnie często zadajesz sobie pytanie, w jaki sposób mogę zwiększyć swoją wartość – jako specjalisty. Dobrze wykonana praca nie wystarczy, aby klient wrócił do ciebie bądź polecił cię dalej. A więc co należy zrobić, aby zwiększyć wartość swoich usług w oczach klienta?

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 01.png

1. Jakość projektu

Oczywiście podstawą jest dobrze wykonane zlecenie, które jest zgodne z wymaganiami klienta oraz jest wykonane w wyznaczonym terminie. Klienci najczęściej w ogóle nie znają się na tym co robisz, więc to od ciebie zależy czy projekt będzie dobry. Bez względu na to, jakie klient ma wymagania, twoja praca powinna zawsze być, jak najlepiej wykonana. Nie rób niczego na odwal się, bądź profesjonalistą!

Zobacz także: Brief – co to w ogóle jest, dlaczego i jak dobrze go napisać?

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 02.png

2. Jakość obsługi klienta

Wbrew pozorom kontakt z klientem jest ogromną częścią pracy, którą musisz wykonać. Maile, telefony i spotkania biznesowe powinny przebiegać w profesjonalnej i miłej atmosferze. To w jaki sposób rozmawiasz z klientem i odpowiadasz na jego maile, świadczy o tobie i twojej pracy. Jeśli sprawisz, że zostaniesz pozytywnie zapamiętany – klient wróci do ciebie i będzie polecał cię dalej!

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 03.png

3. Doświadczenie

Pochwal się swoim doświadczeniem. Nie od dziś wiadomo, że im ktoś ma większe doświadczenie w swojej pracy, tym lepiej potrafi ją wykonać. Wbrew pozorom ma to ogromne znaczenie dla klienta.

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 04.png

4. Twoja marka

Dla wielu artystów i grafików, jest to ciężkie do zaakceptowania. Często zapominamy, że jako graficy, zajmujący się tworzeniem wizerunku marek na co dzień, sami mamy markę, o której wygląd trzeba zadbać. Poczynając od naszej strony, social media i portfolio, kończąc na ubraniu, w którym idziesz na spotkanie z klientem. To wszystko tworzy twoją markę, o którą trzeba dbać na każdym kroku. To właśnie dzięki niej zdobywamy nowych klientów!

Zobacz także: Grafiku, czy wiesz jak wycenić swoje usługi?

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 05.png

5. Relacja z klientem

Twoja relacja z klientem nie musi być stricte biznesowa. Klient też człowiek. Warto choć trochę spoufalić się ze swoim klientem, porozmawiać na inny temat niż tylko firma i co dalej zlecamy. Okażmy zainteresowanie drugim człowiekiem, na pewno to doceni! Kto wie, może nawiążesz bliższą relację z klientem, który chętnie będzie do ciebie wracał, bo po prostu jesteś fajnym człowiekiem, a nie tylko dobrym specjalistą.

5 kroków do zwiększenia wartości swoich usług 00.png

No dobra, ale na co mi to?

Ktoś mógłby zapytać, po co tyle zachodu. Już śpieszę z odpowiedzią! Po pierwsze, praca z klientem i szukanie leadów (potencjalnych klientów) zajmuje połowę naszego czasu. Podwyższając swoją wartość w oczach klienta, uzasadniamy wycenę projektu. Pamiętaj też, że nie jesteś swoim klientem. Są tacy, którzy chętnie zapłacą więcej, jeśli będą dobrze przez ciebie potraktowani. 

Jeśli spodobał ci się ten post – podaj go dalej. Macie jeszcze jakieś inne sposoby na podniesienie swojej wartości, jako specjalisty? Piszcie w komentarzach!

Reklamy