Lutowa edycja Game Academy przyniosła 6 prelekcji z cyklu „Grafika w grach i Game Art”. Jest to temat mi szczególnie bliski, dlatego nie mogło mnie tam zabraknąć. Wydarzenie po raz kolejny odbyło się w Krakowskim Parku Technologicznym na Ruczaju (straszne wygwizdowo) w nowoczesnej sali konferencyjnej. Tym razem przyszło ponad 2 razy więcej osób niż w grudniu (ominęłam styczniowe GA niestety). Ostatnim razem było ok 60 osób, a w ostatni weekend 140!

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 01.png

Piątek był w trójwymiarze

Piątkowe prelekcje zaczęliśmy od omówienia narzędzia jakim jest Blender. Jest to darmowy program do grafiki 3D, który wg prelegenta – Piotra Zgodzińskiego jest kompletnym ekosystemem do tworzenia treści 3D dla małych i tych trochę większych zespołów. Dowiedzieliśmy się m.in., że Blender jest w pełni darmowym i wolnym programem do grafiki 3D, który można wykorzystywać w celach komercyjnych bez dodatkowych opłat lub obostrzeń. Usłyszeliśmy więcej na temat historii Blendera (której nie znałam wcześniej), a także niesamowitej społeczności, która stoi za rozwojem programu.

Jeśli chcecie się dowiedzieć czegoś więcej odwołuję do http://polskikursblendera.pl/

Następny wykład poprowadzony przez Tomasza Stefańskiego był na temat ewolucji grafiki 3D w grach. Czyli historia gier z perspektywy grafika w pigułce. Na przerwie udało mi się dowiedzieć od Tomasza co zawrzeć w portfolio koncepciarza, jeśli staramy się o pracę w game devie 😉

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 02.png

Wirtualna rzeczywistość grafiki i konceptów pod VR

Na zakończenie piątkowych prelekcji wystąpił Bartosz Kaproń. Artysta opowiedział o nowych doświadczeniach i wyzwaniach związanych z projektowaniem grafiki do VR. Jak bardzo trzeba uważać, aby gracz nie zwymiotował oraz jak bardzo game dev musi zmienić podejście do tematu projektowania takich gier w ogóle. VR daje dużo nowych możliwości, zabierając jednocześnie sposobność wykorzystania starych schemetatów. Bartosz opowiedział o tym, jak ciężko przyciągnąć uwagę gracza do miejsca, w którym będzie działa się akcja, ale i o tym, że można stworzyć nowy rodzaj interakcji w grze – nieznany wcześniej. 

Najbardziej podobał mi się motyw tworzenia konceptów otoczenia bezpośrednio w VR. Sama mam problemy z orientacją w przestrzeni, jeśli chodzi o modelowanie, dlatego taki sposób wydaje mi się rewelacyjny!

Czytaj: Zielone owieczki już nie są tak zielone

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 03.png

Najlepsza prelekcja na lutowym Game Academy!

Sobotnie prelekcje rozpoczął po prostu genialny wykład Konrada Czernika, Lead Concept Artista i Character Art Directora w Techlandzie. Opowiedział o tym, jak powstają koncepty, a z nich gotowe postacie. Czym się kierować przy tworzeniu konceptów, oraz jaki jest pipeline ich powstawania w Techlandzie. Wszystko to co concept artysta musi wiedzieć. Wszyscy na sali słuchali oczarowani, kiedy Konrad opowiadał drogach desajnu postaci: story i visual. 

Dwa podejścia do briefu postaci. Jak ma on wyglądać, co ma się w nim zawrzeć. Czym różni się research od korzystania z referencji. O wykorzystaniu kanonicznego wyglądu postaci. Ogrom wiedzy w ciekawej formie! Konrad, jesteś moim Guru! Dziękuję!

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 04.png

Czy koncept może być jeszcze bardziej dosłowny i jednoznaczny?

O tym jak grafika koncepcyjna wpływa na komunikację wizualną w zespole mówił w kolejnym wykładzie Adam Śmietański – concept artysta w 11 bit studios. W koncepcie chodzi o spójny przekaz kluczowych informacji zespołowi, a co lepiej to zrobi niż wizualizacja, która przecież przekazuje bardziej dokładną informację niż tekst. Wpływ konceptu daje się zauważyć w każdym dziale produkcji w studiu produkcji gier. 

Czytaj: Żałujcie, że was nie było na grudniowym Game Academy!

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 05.png

Wisienka na torcie – czyli Environment concept art

O swoich doświadczeniach mówiła Magda Radziej pracująca w Flying Wild Hog. Podzieliła się z nami tajnikami pracy w swojej firmie oraz niepublikowanymi conceptami, na których przykładzie można było zobaczyć w jaki sposób pracuje Magda. Wykorzystanie zdjęć przyspiesza pracę nad konceptami, a wklejenie referencji do konceptu na marginesie pomaga modelerom w odpowiedniej interpretacji concept artu. 

Game Academy tym razem o grafice w grach i game arcie 06.png

Pozostaje zapytać, kiedy będzie następne Game Academy?

Dostałam kolejny certyfikat uczestnictwa, spotkałam znajomych i posiliłam się drożdżówkami. GA to na pewno świetny sposób na spotkanie się z ekspertami z branży, skorzystanie z ich wiedzy i porad w miłym towarzystwie. Z każdym z prelegentów można było osobiście porozmawiać i zadawać pytania  na koniec każdego wykładu. Digital Dragons i Game Desire należą się głębokie ukłony za świetną organizację tej imprezy.

Osobiście najbardziej podobały mi się sobotnie wykłady, ponieważ o grafice 3D to co było powiedziane, wiedziałam już ze studiów i innych eventów. Poza tym jestem sfokusowana na grafikę 2D w grach i concept art. Mojego ulubionego prelegenta już zapewne rozpoznaliście. Nie mogę doczekać się kolejnej edycji! Do zobaczenia 🙂

Byłeś na Game Academy?

Podziel się wrażeniami w komentarzu. Który wykład był dla Ciebie najlepszy i dlaczego? Nie byłeś? Chcesz wiedzieć więcej? – Pytaj w komentarzu!

Zbliżają się Walentynki!

Kup w pełni edytowalny set walentynkowy z mojego sklepu!

v-day mockup 01.png

Reklamy