Bardzo szybki update postępów w produkcji gry z owcami. Jak już pisałam we wcześniejszym poście, postanowiłam zrobić owce w wektorach. Nie tylko powinno to pozwolić na dowolną skalowalność elementów, ale też zmniejszyć ich wagę. Tak więc pora na stworzenie wektorowej planszy.

Plansza 5×5 – czy to aby na pewno dobry pomysł?

Zaczęłam zastanawiać się, czy dobrym pomysłem będzie stworzenie planszy, która będzie tylko 5×5 komórek. Stwierdziłam, że świetną opcją byłaby możliwość dowolnej zmiany ilości komórek. Dlatego plansza została tak stworzona, aby każdą komórkę z osobna dało się przemieścić, usunąć lub dodać. Płot również musiał być tak stworzony, więc zamiast jednej długiej na całą wysokość planszy belki, zrobiłam małe belki na wysokość komórki. Do tego zrobiłam jeszcze mniejsze płotki-przeszkadzajki, które można umieścić dowolnie na planszy między komórkami.

Czytaj: Robię grę: zagroda dla owiec, jako plansza do gry

Tak wygląda efekt końcowy:

plansza2-01.png

Jak zrobiłam zagrodę dla owiec?

Sam proces nie był bardzo czasochłonny i skomplikowany. Wystarczyło stworzyć jedną komórkę, skopiować i odbić w poziomie i pionie. Belek już nie odbijałam.

screen01.png
Podświetlone obrysy planszy w Illustratorze.

Każdy element można dowolnie zmieniać i dostosować do potrzeb. Bardzo szybko można dodawać i odejmować komórki i płotki.

Pierwsze prototypowanie gry w owce

Przy okazji stworzyłam kilka prototypów, z których jednoznacznie wynika, że zielone owce zlewają się z planszą. Muszę nad tym popracować – albo zmienić ich kolor, albo planszy. Tak to jest, jeśli lubi się tylko jeden odcień zieleni 😉 Zauważyłam też, że duże owce nachodzą na siebie – tą sytuację też muszę jakoś kreatywnie rozwiązać.

Czytaj: Żałujcie, że was nie było na grudniowym Game Academy!

Poniżej kilka prototypów z różną ilością komórek:

plansza2-02.png
6×6 komórek
plansza2-03.png
5×5 komórek
plansza2-04.png
4×4 komórek

Co w następnym etapie produkcji gry?

Pozostaje jeszcze kwestia prototypowania samej rozgrywki – czy gra jest grywalna poniżej konkretnej ilości komórek na planszy. Ale wcześniej mam plan, żeby dopracować owce. Zdecydowanie trzeba im dodać atrybuty, które będą nadawać im jakieś cechy osobowościowe, i popracować nad ich buźkami – nadal są za bardzo podobne do siebie. To wszystko będę prawdopodobnie umieszczać na blogu już w przyszłym tygodniu, ale na pewno wcześniej trafi na instagrama bądź twittera.

Czytaj: Delikatna zmiana koncepcji owiec: szybki update

grawowce-pomarańczowa2.png

Jeśli podobał Ci się ten post – udostępnij!

Dajcie znać w komentarzach, jak podoba wam się pomysł skalowalnej planszy!

