Wszystkim życzę Wesołych Świąt Bożego Narodzenia! Właśnie z powodu zbliżających się świąt, postanowiłam dla was stworzyć pierożka! Niestety nie umiem gotować, więc ślę do was takiego wektorowego ❤. Poniżej przedstawiam etapy tworzenia pieroga w programie Adobe Illustrator.

Zaczynamy od odpowiedniego kształtu

pierożek01.png

Długo mi zajęło zrobienie odpowiedniego kształtu przypominającego pieroga, i tak jak widzicie na załączonym obrazku, składa się on z wielu elementów. Później za pomocą odnajdywania ścieżek, elementy te zostały połączone ze sobą w jeden obiekt.

Wyłaniają się już jakieś kształty pierożka

pierożek02.png

Po zsumowaniu obiektu, nakładam kolejne warstwy, które nadają pierożkowi głębie. Zaczynam od cienia na dole, uzyskanego za pomocą funkcji przezroczystości – mnożenie. Kolejnym krokiem jest półokrągła linia oddzielająca wypustki od reszty pieroga. A od niej tworzę cienie na wypustkach.

Jak powstaje wrażenie 3D u pieroga

pierożek03.png

Jak widać na załączonym obrazku, pieróg ma już wystarczającą ilość cieni – ciemniejsze od głównego koloru elementy; oraz blinków – jasnych elementów, które odbijają światło, bądź są lepiej oświetlone.

Pieróg bez koloru

pierożek04.png

Kiedy w Illustratorze klikniemy parę klawiszy CTRL i  Y przejdziemy w tryb widoku, który pokazuje sam obrys. Jest to świetne kiedy szukasz elementów, które mogą być zakryte. Powyższy zrzut ekranu to to samo co poprzedni. Możecie na nim zauważyć, że część elementów pokazana jest jako kreski, pomimo tego, że na wcześniejszym zrzucie ekranu ewidentnie tymi kreskami nie są. Jak to się dzieje? Kreski mają nadaną im grubość, jednak w tym widoku widać jedynie obrysy bez koloru, więc ukazują się jako kreski. To samo będzie w przypadku, kiedy chcielibyśmy wyciąć wzór lub wygrawerować – przez ploter lub grawer, będą one odczytywane jako linie.

Pieróg z ludzką twarzą

pierożek05.png

Na tym etapie jestem już zadowolona z „ciała” pieroga, więc postanowiłam mu stworzyć również twarz. Zaczęłam od prostych kształtów takich jak koła w miejsce oczu. Znajdują się tam również inne koła, służące za blinki. Już w tym momencie wygląda mniej płasko. Buźka została narysowana z ręki, narzędziem pióro.

Pocieszny pierożek

pierożek06.png

Na tym etapie, oprócz dopracowania buźki, dodałam kilka szczegółów „ciała” pierożka. A konkretnie obrysu całego pierożka, dodatkowych  ciemniejszych łuków, oraz blinków. Kiedy nagle Illustrator przestał mi działać… a ja miałam zapisaną wersję sprzed stworzenia buźki… No nic, czasem się tak dzieje. Pamiętajcie, aby często zapisywać swoje projekty.

Szybkie nadrabianie strat

pierożek07.png

Jak sami widzicie, efekt jest podobny. Ponowne tworzenie buźki i dopracowanie szczegółów zajęło mi ok. 15 minut. Ale dobrze wiedziałam, jak mam to wszystko zrobić, dlatego poszło tak sprawnie.

Na sam koniec

pierożek08.png

Na sam koniec przedstawiam wam porównanie między wersją, w której są obrysy, a wersją, która została rozszerzona (obraz ➡ rozszerz/rozwiń obraz). Podczas rozszerzania obrazu, linie zmienione zostają na obiekty. Dzięki czemu podczas późniejszych zmian wielkości, będą się proporcjonalnie skalować.

Poniżej zostało pokazane, jak skaluje się obiekty z nadanym obrysem 11 pt. Obiekt został zmniejszony do średnicy 10 mm z wielkości 35 mm. Jak widzicie, obrys pozostał ten sam.
obrys.png
Jak skaluje się obrys (czyli że się nie skaluje)

Podoba ci się pierożek?

Jeśli spodobał ci się ten post – udostępnij! Napisz w komentarzu, czy moje instrukcje są czytelne, czy ci pomogły. A jeśli naprawdę bardzo spodobał ci się pierożek, możesz kupić koszulkę, albo etui na telefon Samsung (kliknij w obrazek, aby przejść do strony sklepu).

3351799_item_13351803_item_1

pieróg na święta.png

