Ostatnio zostałam poproszona o stworzenie postu na temat wymiarów grafik na social media. Nie pomyślałam o tym wcześniej, ponieważ twierdziłam, że ten temat jest dość oczywisty. Jednak po dłuższym zastanowieniu, doszłam do wniosku, że zrobię dla was ściągawkę z aktualnych rozmiarów grafik na portale social media. Na samym końcu artykułu znajdziecie również, jak sprawdzić wymiary na danej stronie samemu.

Facebook

facebook info.png

Wszystkie wymiary grafik na facebook’u znajdziecie tutaj.

Instagram

instagram info.png

LinekedIn

linkedin info.png

You Tube

youtube info.png

Jak samemu sprawdzić rozmiar grafiki?

Jeśli nie znajdziecie rozmiaru grafiki, którą chcecie wrzucić na danym medium społecznościowym, mam dla was prosty sposób. W przeglądarce Chrome jest bowiem możliwość sprawdzenia kodu danej strony www. Ale nie bójcie się, nie będzie to wymagało żadnych programistycznych umiejętności!

Wchodzimy na wybraną stronę. Prawym klawiszem myszy klikamy i wybieramy z rozwijanego menu „zbadaj”. Po prawej stronie pojawi nam się okno, w którym będzie kod źródłowy z zaznaczonym fragmentem, który chcieliśmy zbadać. Jak widać na poniższym obrazku, łatwo zauważyć wymiary zdjęcia. Pojawiają się one nad zaznaczonym obrazkiem, w kodzie oraz w ramkach stylów.

info.png

Jeśli podobał wam się ten post, dajcie znać w komentarzach czy chcecie takich więcej. Mam nadzieję, że ten artykuł był pomocny. 

