To już drugi artystyczny czwartek! Tym razem będzie case study Hipsterskiego Tygrysa! Poniżej mam zamiar opisać wam, jak powstał i jak go kolorowałam.

Spodobał ci się tygrys? Złap bluzę lub koszulkę!

No to zaczynamy!

Zaczynamy od początku, czyli od szkicu

hipsterski tygrys01.png

Szkic w tym przypadku był dosyć rozbudowany, z tego względu, że w moim pierwszym założeniu tygrys miał pozostać w formie czarno-białej. Potem jednak stwierdziłam, że go pokoloruje. Nie patrzcie na to, że wygląda jak wygląda, ponieważ nie sugerowałam się żadnym zdjęciem i dobrze wiem, że tygrysy tak nie wyglądają 😛

Krok drugi: pierwsze kolory pod szkicem

hipsterski tygrys02.png

Po skończonym szkicu, na warstwie pod nim, zaczęłam kolorować. Jest to dość podobne do kolorowanki. Nie można wychodzić poza linie. Zaznaczyłam wstępnie cienie i jaśniejsze punkty. Stwierdziłam jednak, że dalej będę je nakładać na kolejnej warstwie.

Czytaj: Ho! Ho! Ho! Na święta zrobiłam dla was pieroga!

Krok trzeci: zaznaczamy cienie i jasności

hipsterski tygrys03.png

Kolejną warstwę oznaczyłam, jako maskę, dzięki czemu to co na niej narysuje nie wychodzi poza to co jest na warstwie poniżej. A w tym konkretnym przypadku – poza lineart. W tamtym momencie, moja praca polegała na tym, aby dalej nakładać cienie i jaśniejsze odcienie pomarańczowego.

Krok czwarty: kolorujemy oczy i nadajemy im głębi

hipsterski tygrys04.png

Zawsze w swoich rysunkach skupiam dużą uwagę na włosach i oczach. Tutaj również nie było inaczej. Na powyższym etapie widać, że pokolorowałam oczy. Zazwyczaj zaczynam od nałożenia koloru na całej powierzchni oka, następnie coraz ciemniejsze warstwy, które są już mniejsze nakładam coraz bliżej źrenicy. Na kolejnej warstwie zrobiłam odblask światła w oku w kolorze białym. Warstwie tej zmniejszyłam krycie.

Krok piąty: czas na pokolorowanie chusty

hipsterski tygrys05.png

Na kolejnej warstwie zaczęłam kolorować chustę. I tak jak w przypadku głowy, warstwy z cieniami i jasnościami, które były nad nią były maskami przycinającymi. Cienie nakładałam na warstwach, które były pomnożone (taki efekt/rodzaj warstwy, który sprawia, że kolor warstwy mnoży się z kolorami na warstwach poniżej).

Krok szósty: poprawiamy lineart

hipsterski tygrys06.png

Czarny lineart nie wyglądał zbyt naturalnie, więc za pomocą warstwy nad warstwą szkicu, którą zmieniłam w maskę przycinającą, mogłam kolorować lineart wg własnych potrzeb.

Czytaj: Darmowy lub bardzo tani software do rysowania

Krok siódmy: dopracowujemy szczegóły tygrysa

hipsterski tygrys07.png

Resztę szczegółów rysowałam już na warstwach, które były na samym wierzchu, nad szkicem. Skupiłam się głównie nad poprawieniem niedoskonałości w szkicu oraz na futrze tygrysa. Poniżej możecie zobaczyć, w jaki sposób powstaje efekt puszystego futra:

VID_81090429_032729.gif
Tu akurat macie wilka. Koszulki i kubki z wilkiem można zakupić TUTAJ.

Jeśli potrzebujecie bardziej szczegółowych opisów co robię w danym etapie, np. screenów czy gifów – piszcie w komentarzach!

Pamiętajcie, że żeby być na bieżąco z moimi rysunkami na co dzień – obserwujcie mój Instagram! Możecie również zajrzeć na facebooka. Poniżej znajdziecie skończonego Hipsterskiego Tygrysa, piszcie czy wam się podoba 😀

hipsterski tygrys08.png

Ilustracja do kupienia tutaj!

