Postanowiłam od czasu do czasu wrzucać posty artystyczne w czwartki. Mam nadzieję, że spodoba Wam się taka forma – piszcie co o tym myślicie w komentarzach! Dziś omówimy proces projektowania sadzonego jajka w Illustratorze! No więc do roboty! 

Zaczynamy…

jajko01.png

Cały rysunek jajka jest oparty na tworzeniu i przekształcaniu koła. Zaczynamy więc od narysowania kółka żółtego oraz większego pod nim – blado-żółtego. Jasne kółko wykrzywiamy za pomocą narzędzia zaznaczania bezpośredniego, tak jak uznajemy za słuszne.

Cienie i jasności

jajko02.png

Każdy obiekt rzuca jakiś cień. Aby taki uzyskać, kopiujemy elementy i wklejamy je pod spód. Przesuwamy delikatnie w jedną stronę. Na tym etapie warto określić sobie skąd pada światło. Moim źródłem światła jest prawy górny róg obrazka. Dlatego cienie padają na lewą stronę, w dół. Na obrazku widać, jak przekształcam koło na wierzchu jajka. Będzie to odblask padającego światła.

Może Cię zainteresuje również: Artystyczny czwartek, czyli case study Hipsterskiego Tygrysa

Małe odblaski na żółtku

jajko03.png

Jak widać – mój odblask, to jasna plama, której zmniejszyłam krycie. Następnie za pomocą kółek stworzyłam kolejne jasne punkty na wierzchu żółtka. Piórkiem tworzę krzywe, które również będą służyć za odblask na żółtku (zaznaczony element).

Tworzenie kolejnych cieni i refleksów na białku

jajko04.png

Na powyższym obrazku widać, że pojawiło się trochę nowych cieni: pod żółtkiem i na dolnej krawędzi białka. To drugie wykonałam za pomocą piórka, ustaliłam odpowiednią grubość obrysu oraz jego profil na nieregularny (w ustawieniach obrysu). Sam obrys delikatnie wchodzi pod białko.

Ten pod żółtkiem powstał przez skopiowanie żółtka i wklejenie go pod spodem. Następnie za pomocą narzędzia zaznaczania bezpośredniego, uformowałam cień. Drobna ciemniejsza linia pod żółtkiem, powstała na takiej samej zasadzie, jak ta pod białkiem – za pomocą piórka i odpowiednich ustawień obrysu.

Może zainteresuje Cię również: Jak powstaje logo – mój proces twórczy w 5 krokach

Ludzka twarz jajka

jajko05.png

Na tym etapie stwierdziłam, że nie będę już bardziej dopracowywać samego jajka. Pomyślałam, że zrobię mu śmieszną buźkę. Jak widzicie, większość elementów to kółka, takie jak oczy, ogniki w oczach i nawet sama buźka. Buzia powstała z koła, po usunięciu piórkiem jednego węzła. Przekształciłam odpowiednio obiekt za pomocą zaznaczania bezpośredniego, kształtując otwarte usta.

Cień pod buźką powstał poprzez skopiowanie i wklejenie buźki. Kolor jest ten sam co ciemniejszy odcień jajka. Język został narysowany piórkiem nad buźką. Następnie skopiowałam buzię, która nadal znajdowała się pod językiem. Oba elementy zaznaczyłam i za pomocą narzędzia odnajdywania ścieżek wyznaczyłam część wspólną, której nadałam ciemny kolor czerwieni.

Szczegóły twarzy jajka

jajko06.png

Stwierdziłam, że nie chcę czarnych oczu. Dodałam więc kolejne koła – czarne – na powierzchnie oczu, które stały się źrenicami. Zaś oczom zmieniłam kolor na brązowy. Dodałam również obrys w kolorze ciemniejszego brązu, co dało efekt cienia. Następnie skopiowałam koło-oko, wklejając je na sam wierzch. Przekręciłam i usunęłam za pomocą piórka jeden węzeł. Przekonstruowałam resztę narzędziem do bezpośredniego zaznaczania, nadałam biały kolor oraz zmniejszyłam krycie.

Za pomocą narzędzia odnajdywania ścieżek zrobiłam cień na języku, oraz jaśniejszy element jamy ustnej, który dodał trójwymiarowości buzi. Dodałam również połyski na języku za pomocą piórka. Dodałam cień pod buzią oraz blinki wokół niej za pomocą piórka.

Typografia

jajko07.png

Bardzo ważnym elementem każdego projektu jest wybór czcionki. Zawsze dużo czasu poświęcam na to, aby wybrać odpowiednią. Ostatecznie padło na Jasmine („sunny” i „of”) oraz Amulhed („side” i „life”). Kocham pisane czcionki!

Ułożyłam je tak, aby pasowały do siebie, w ciekawej i fajnej kompozycji.

Może zainteresuje Cię również: Jak dobrać czcionki do projektu?

Dopracowanie typo

jajko08.png

Ostatnim krokiem było dopracowanie napisów. Postanowiłam, aby napisy „Sunny” i „life” były jakby w konsystencji jajka i w jego kolorach. Dorysowałam „life” trochę kropel rozlanego jajka. Dodałam obu napisom cienie i jaśniejsze miejsca, aby dodać im trójwymiarowości.

Kompozycja i zakończenie pracy

Na sam koniec ułożyłam odpowiednio wszystkie elementy. Skopiowałam jajko bez buźki i poukładałam zmniejszając i powiększając jajka w tle. Zobaczcie ostateczny efekt na koszulkach! Klikając w nie – przejdziesz do sklepu z odpowiednią koszulką.

Sunny side of life - fullprint fb.png
Full print dwustronny – koszulka damska

 

Sunny side od life podkoszulek ig.png
Koszulka full print hybryda – damska

 

 

 

 

 

 

 

Obserwujcie mojego Instagrama i Facebooka! Dajcie znać w komentarzach, co chcecie zobaczyć w następnym czwartkowym projekcie. Myślę, że większość takich projektów będzie na potrzeby gry bądź podkoszulków.

Ściągnij edytowalny plik z jajkami TUTAJ!

 

