Już od długiego czasu nosiłam się z pomysłem zrobienia własnej gry. Po to, żeby się sprawdzić i zobaczyć co z tego wyniknie. Tak więc z dzisiejszym postem rozpoczynam serię, w której będę pisać o moich postępach. Myślę, że posty będę wrzucać co 2 tygodnie w poniedziałki. No więc zaczynamy!

Narzędzia

Jako, że nie jestem programistą, stwierdziłam, że nie będę uczyć się tego od zera. Żyjemy w dobie niesamowitych technologii, więc wiedziałam że są narzędzia do tworzenia gier bez dużej potrzeby programowania. Narzędziem, które wybrałam jest Game Maker. Obejrzałam, więc co mają na You Tube i stwierdziłam, że to jest to czego potrzebuję! A więc postanowione, będzie to moje narzędzie na najbliższe kilka miesięcy!

Niestety zdaje się, że Game Maker chyba nie wykluczy całkowicie programowania, więc znalazłam alternatywę w razie mojej porażki. A jest nim Proto.io, który oferuje 15 dni trialu. Kiedy przygotuję wszystkie grafiki potrzebne do gry, powinno to być aż za dużo czasu, aby stworzyć wizualizację mojej gry.

Ale najpierw…

To co Tygryski lubią najbardziej, czyli planowanie i rysowanie conceptów. Kupiłam sobie w tym celu nawet szkicownik, w którym zawitały pierwsze szkice.

IMG_20160917_004317.jpg

Jak widać na załączonym obrazku, zrobiłam pierwszy szkic ekranu startowego oraz planszy. Już śpieszę z wyjaśnieniem, jak ta gra ma w ogóle wyglądać. Wymyśliłam, że chcę stworzyć coś mechanicznie podobnego do Candy Crush. Czyli elementów, które w odpowiednim ułożeniu zbijają się. Jarzycie?

Założenia

Założyłam sobie, że stworzę grę w dwóch możliwych modułach: na czas oraz rozgrywkę bez limitu czasowego, ani punktowego, w którą można grać dla zabicia czasu. W module czasowym, będzie określony limit czasowy, w którym trzeba zebrać jak najwięcej punktów. Najlepsze wyniki lądują w rankingu.

Poniżej rysunku z ekranem startowym widać widok planszy, na której odbywać będzie się rozgrywka. Chcę, aby była to plansza na 5×5 elementów. Mam nadzieję, że to wystarczy. Elementami, które będą się znajdowały na planszy będą owce w różnych kolorach. Postać, którą widzicie na szkicach to szalony farmer, który je tak pomalował.

Zalążki projektu

Pomysł powstał już dawno temu, poniżej znajdziecie nawet rysunek sprzed dwóch lat, który to potwierdza. Mam trochę inne założenia stylistyczne niż wtedy. W każdym razie koszulkę z owcą dla dziewczynki i chłopca możecie zakupić w moim sklepie <- koniec spamu 😉

ekran startowy_01.jpg

Wygląd

Teraz owce i farmer będą wyglądać raczej w tym stylu:

concept farmer - crazy farmer.png

Są to dopiero pierwsze szkice. Mam zamiar popracować trochę bardziej nad postaciami. Dajcie znać czy pomysł wam się podoba i który farmer bardziej przypadł wam do gustu: z niebieską czy czerwoną chustką na szyi? Mi osobiście bardziej podoba się ten drugi 😉

Co prawda posty na blogu będą się pojawiać co dwa tygodnie, jednak na moim Instagramie będę was informować na bieżąco o postępach prac!

