Zostałam poproszona przez AEGEE (międzynarodową organizację studencką z oddziałem w Krakowie), aby poprowadzić warsztaty z projektowania graficznego. Wybrałam temat związany z projektowaniem logo, gdyż wydawał mi się spośród innych najbardziej kreatywny. Bardzo szkoda, że miałam tylko 1,5h na zajęcia dla każdej z grup, ponieważ temat jest naprawdę obszerny i trudny.

Wybrałam temat związany z projektowaniem logo, gdyż był najbardziej kreatywny

Jako, że było to moje pierwsze doświadczenie w roli trenera, bałam się, że wypadnę bardzo źle. Ale okazało się, że studenci to wyrozumiała grupa odbiorców. W związku z tym, że były to ćwiczenia, poprowadziłam je w formie warsztatów. Każdy otrzymał ode mnie brief ze specyfikacją zamówienia. Stwierdziłam, że jest to najlepsze rozwiązanie, gdyż nie każdy potrafi wymyślić sobie temat pracy. Poza tym, nie zawsze projektujemy to co nam się podoba.

Nie zawsze projektujemy to co nam się podoba

Zajęcia zaczęły się krótkim wprowadzeniem, w którym przedstawiłam czym jest logo, jakie są zasady jego projektowania, pokazałam narzędzia, które najczęściej używa się w Illustratorze, aby je stworzyć. Po takim 15 minutowym wstępie przeszliśmy do części praktycznej, w której uczestnicy sami mieli zaprojektować logo. Do każdego studenta podchodziłam i pomagałam w razie potrzeby. Najwięcej skorzystali Ci, którzy nie bali się zawołać o pomoc i byli aktywni.

Najwięcej z warsztatów skorzystali Ci, którzy nie bali się prosić o pomoc i byli aktywni

Po trzech turach zajęć, wszyscy byli bardzo zmęczeni, ale nie był to koniec. Po obiedzie uczestnicy w ramach konkursu, mieli 2h, aby zaprojektować logo i plakat. Dla doświadczonego grafika jest to bardzo napięty termin, a co dopiero dla osób, które swoje pierwsze kroki w programach graficznych zrobili dzień wcześniej. W dodatku nie mieli zajęć z projektowania plakatu, co było dodatkowym utrudnieniem. Sweet Beet wytrwał aż do końca konkursu i pomagał przy ocenianiu prac, i wyborze najlepszych. Wraz z organizatorkami wydarzenia, jako jury, stwierdziłyśmy iż najlepiej będzie ocenić uczestników w 3 kategoriach, a nie tak jak było zaplanowane na początku – za całość pracy.

Sweet Beet wytrwał do końca konkursu i pomagał przy ocenianiu prac oraz wyborze zwycięzców

Nagrody zostały, więc rozdane za pierwsze miejsce w kategorii logo, za pierwsze miejsce w kategorii plakat oraz za pierwsze miejsce w kategorii logo i plakat. Swoją drogą był to trudny wybór, nad którym debata trwała ok. godziny.
Po doświadczeniu w byciu trenerem, mam wiele przemyśleń i listę rzeczy do poprawy. Wpłynęły na nią zarówno moje doświadczenie z samego wydarzenia, jak i feedback od studentów biorących udział w kursie. Było tam kilka wpisów, które zwróciły moją uwagę. Na pewno na następny raz będę wiedziała czego się spodziewać.

Po doświadczeniu w byciu trenerem, mam wiele przemyśleń i listę rzeczy do poprawy

Zdjęcia z wydarzenia możecie znaleźć tutaj.

